OŠ Alojza Gradnika Dobrovo

Sedmošolci v CŠOD Burja


1. dan

Prvi dan v CŠOD Burja  je minil kot bi trenil. Po kosilu je žreb odločil in razdelili smo se v dve skupini. Ena skupina se je ukvarjala z lokostrelstvom pod strašno budnim očesom učitelja Leona. Šlo nam je dobro. Druga skupina pa si je ogledala galerijo na prostem - Formo vivo. Kiparji iz kamna ustvarjajo kipe na prostem že 58 let. Kipi so na ogled po celotnem polotoku Seča. Mi smo  jih "gledali" malo drugače. Učiteljica Lili nam je zavezala oči. Prijeli smo se za vrv, desno roko pa položili na rame sošolca pred nami. Tako smo v popolni temi prehodili dobrih 300 metrov, premagovali smo ovire in prisluhnili zvokom. Izkušnja je bila zelo zanimiva. Kipe  smo si ogledali ob vrnitvi v dom.
Kasneje nam je učiteljica Lili povedala kar veliko zanimivega o soli in solinah, kar si bomo ogledali v sredo. Tjaša je bila odličen model solinarja. Sol pa je bila slana - tako afriška kot piranska kot solni cvet.

2. dan

Po zajtrku smo se razdelili v dve skupini. Ena skupina se je s kolesi odpravila do mejnega prehoda Sečovlje. Kolesarili so po prijetni kolesarski stezi ob robu Sečoveljskih solin. Medtem si je druga skupina v okolici doma ogledovala rastje, ki je značilno za obmorske kraje. Sprehodili so se tudi do morja, od koder so lahko občudovali čudovit razgled na hrvaško Savudrijo, Portorož in italijanske Dolomite. Po malici sta se skupini zamenjali.
V popoldanskem delu pa se je ena skupina seznanila z osnovami orientacije v naravi, druga pa je spoznavala kamnite skulpture Forma vive. Po večerji smo si vsi skupaj najprej ogledali kratek filmček o nočnem nebu in svetlobni onesnaženosti. Učiteljica Lili nam je predstavila nekaj ozvezdij, ki jih lahko v tem času opazujemo na nočnem nebu. Nato smo šli na travnik za dom, se zazrli v nebo in ozvezdja še poiskali.

3. dan

Naš tretji dan je bil zelo aktiven in zanimiv. V dopoldanskem delu smo razdeljeni v dve skupini odšli do Sečoveljskih solin.
Prva skupina se je na pot odpravila peš. Ob vstopu v soline smo spoznali pravila obnašanja v tem krajinskem parku in se nato 
prepustili zvokom narave. Spoznali smo tudi delo solinarja, vrste in uporabo soli.
Druga skupina se je seznanila z osnovami kanuizma in odveslala v enega od kanalov Sečoveljskih solin.
Skupaj smo pomalicali in se nato zamenjali. Kljub nekaterim strahovom pred kanuji smo vsi varno prispeli na cilj.
V popoldanskem delu nam je vreme nekoliko zagodlo, kljub temu pa se je program izvedel.
Ena skupina je spoznavala osnove lokostrelstva in to tudi praktično preizkusila, druga pa morsko okolje. Po večerji je sledil še nočni pohod do Portoroža. 

4. dan

Preživeli smo še en pester in zanimiv dan. V dopoldanskem času se je ena skupina učencev najprej pogovarjala o zavetiščih in bivakih. V nadaljevanju so učenci po manjših skupinah še dejansko postavili šotore. Druga skupina si je medtem na vrtu doma najprej ogledala nekatere najbolj razširjene dišavnice in začimbe, učenci pa so nato ob pomoči učiteljice izdelali čisto prave dišavne vrečke. Skupini sta se nato zamenjali. Popoldne je ena skupina spoznavala osnove orientacije, ki nam bodo še kako prišle prav, saj nas jutri čaka orientacijski pohod. Druga skupina se je medtem sprehodila do obale, kjer so opazovali morske organizme in rastline. Današnji dan smo po večerji zaključili z zanimivim kvizom, pri katerem so učenci tekmovali med seboj po skupinah. Pomerili so se v poznavanju filmov.

5.dan
Naš zadnji dan je bil za nas pravi izziv. Po pakiranju in pospravljanju sob so nas poslali na orientacijski pohod. Na poti smo morali uporabiti znanje celega tedna zato, da smo našli pot in odgovarjali na vprašanja na delovnem listu. Imeli smo tri kontrolne točke, kjer so nam učitelji postavili dodatna vprašanja in seveda preverili, če smo vsi na pravi poti. Po dveh urah smo kljub nekaj težavam vsi našli pot domov. Ob igranju namiznega tenisa, nogometa in badmintona smo dočakali kosilo in avtobus, ki nas je odpeljal domov.